Sunday 3 May 2015

Cepatnya Masa Berlalu..

Rupa-rupanya dah lebih 2 tahun blog ni dah tak update. Dalam masa 2 tahun ini, banyak perkara yang berlaku.. Graduasi, bisnes, dan yang terbaru, sambung belajar ke peringkat Doktor Falsafah a.k.a PhD. Tidak pernah merancang untuk sambung belajar sebaik sahaja bergraduat, tetapi inilah yang dikatakan rezeki. Sesungguhnya perancangan Allah adalah yang terbaik.

Saya melanjutkan pelajaran dalam bidang Kesuburan Soil Fertility & Plant Nutrition, lanjutan daripada bidang saya di peringkat Master, Land Resource Management di Jabatan Pengurusan Tanah, Fakulti Pertanian UPM. Kini saya telahpun berada di Semester ke-3 pengajian dengan pembiayaan penuh dari Kementerian Pengajian Tinggi melalui program MyPhD. Yuran ditaja sepenuhnya dan elaun sara diri lebih tinggi berbanding UPM. Sebab sambung belajar? Teringin nak jadi sebahagian daripada 60,000 orang pemegang PhD di Malaysia yang disasarkan oleh pihak Kementerian Pendidikan menjelang tahun 2023. Alhamdulillah, saya mendapat sokongan penuh daripada Encik Suami.. yeay! :)


Saya akan ceritakan serba-sedikit kehidupan sebagai seorang pelajar di semasa ke semasa, InsyaAllah..



Thesis yang telah berjaya dibukukan :)


Convocation Day - 28 October 2013




Kawan-kawan yang konvo sekali






No comments:

Post a Comment