Tuesday 17 January 2012

ISSAAS Congress, Bogor, Indonesia

Dah lama tak update blog ni.. Nampaknya kena buat edisi bumper la untuk semua aktiviti : )

Pada 7-10 November 2011 yang lalu saya telah menghadiri satu kongress yang dianjurkan oleh ISSAAS (International Society for Southeast Asian Agricultural Sciences) dan menjadi ahli. Ini adalah kali pertama saya menghadiri kongres antarabangsa seperti ini. Tajuk kongress ini adalah 'A Holistic Approach in Establishing Food Security: Securing Food Supplies to Meet the Future Food Demand of the Increasing Population' dan diadakan di IPB International Convention Center, Bogor, untuk pembentangan poster saintifik dan di Bogor Agricultural University untuk pembentangan oral. Saya hanya membentangkan satu poster saintifik. Sememangnya ini merupakan pengalaman yang sangat berharga untuk saya.




Poster saya, 'Control Release Urea (CRU) Fertilizers as Source of Nitrogen in BRIS Soils'

 Peserta dari Malaysia, semuanya dari Fakulti Pertanian dan Fakulti Perhutanan, Universiti Putra Malaysia, UPM

No comments:

Post a Comment